To musíte vidět na vlastní oči! Češi zaplavili celé newyorské metro

Kampaň agentury Czech Tourism v newyorském metru.

Autor: Jiří Hrabal, stars24.cz

21. února 2019 9:51

V dnešním globalizovaném světě je stále složitější se prosadit, uvědomují si to i zástupci českého cestovního ruchu. Jako jedněm z mála se jim podařilo prosadit v nelítostném boji o lukrativní reklamní plochy v newyorském metru. Kampaň, která láká do Prahy a jejího okolí, zasáhla miliony Američanů.

Newyorské metro zaplavily na konci loňského roku reklamy agentury CzechTourism, které lákaly tamní obyvatele k návštěvě Česka. Kampaň „No spoilers. See it live“, na níž se podílelo i pražské letiště, je postavena na jednoduchém sdělení. Historické památky jsou na nich částečně rozmazány a doplňující text vyzývá lidi k tomu, aby se je vydali poznat na vlastní oči.

Reklamy se objevily na stanici na 5. avenue a 53. ulici, kde se nachází třeba světoznámá galerie Museum of Modern Art (MoMA), a ve vlacích napříč všemi linkami newyorského metra. Podle odhadů agentury CzechTourism zasáhla kampaň kolem 10 milionů pasažérů.

„Není častým zvykem, aby se evropské destinace prezentovaly v americké metropoli v takovém rozsahu, jak se to podařilo na konci minulého roku České republice,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.

Jde o první spolupráci projektu TouchPoint, jehož cílem je oslovit co nejvyšší počet potenciálních návštěvníků na bonitních trzích, které mají s Prahou přímé letecké spojení. S New Yorkem jej zajišťují společnosti Delta Airlines a United Airlines, do nedaleké Philadelphie pak létají American Airlines.

Redakce serveru stars24.cz se zástupců agentury zeptala, která místa v Česku kampaň propaguje. Omezuje se pouze na hlavní město a Středočeský kraj. Na plakátech se objevil třeba Karlův most, Karlštejn nebo Kutná Hora. Celkově šlo o deset vizuálů.

Česko navštíví ročně přes půl milionu Američanů. Platí za klienty, kteří si rádi připlatí za pohodlí a nešetří spropitným. „Je třeba zdůraznit, že prvocestovatele ze vzdálených trhům, jakými jsou USA nebo Čína, je nutné nalákat nejprve do Prahy a přilehlých oblastí,“ vysvětluje ředitelka Institutu turismu Markéta Vogelová, proč se kampaň soustředí jen na dva ze 14 krajů.

Témata: CzechTourism New York cestování cestovní ruch