Češi se podle potravinářských řetězců přestali zásobovat. Jejich nákupní návyky se vracejí k běžnému režimu. Výjimkou jsou ale nadále objednávky v online supermarketech, které stále evidují enormní poptávku.

Lidé nyní dělají běžné nákupy odpovídající tomu, že děti jsou s rodiči doma. Kupují především čerstvé potraviny jako maso, ovoce, zeleninu a pečivo. Situace je podle tak podle mnoha obchodů klidná.

Zákazníci vidí, že je potravin dostatek, a nenakupují zbytečně do zásoby, v tomto směru se situace uklidnila a vrací se do původního stavu. Zároveň chodí nakupovat méně lidí, ale zase nakupují i pro své okolí, zní ze strany obchodních řetězců.

Naopak internetové obchody evidují zvýšenou poptávku. Češi si totiž v posledních týdnech vytvořili nové zákaznické návyky. Situace v tomto módu ale zřejmě jen tak neskončí a role online prodejců potravin, bude i v následujících týdnech a měsících zásadní.

Samy potravinářské řetězce i přesto zvyšují ochranná opatření proti šíření nového koronaviru. Kaufland například začal nabízet balený chléb a rohlíky. Albert vyzývá zákazníky, aby vcházeli do prodejen se zakrytými ústy a nosem. Globus postupně zavádí clony chránící pokladní. Lidl už dříve kvůli ochraně uzavřel zákaznické toalety, u vstupů do prodejen umístil dezinfekční prostředky. 

Témata:

Covid-19 (koronavirus SARS-CoV-2) | Obchody | Lidé | češi | stars24.cz

Vstoupit do diskuse