Zavíráním poboček to nekončí. Jak ještě chce Česká pošta ušetřit?

Česká pošta, ilustrační fotografie

Autor: Libor Frýdl, stars24.cz

4. dubna 2023 18:13

Česká pošta zrušila v únoru vypsaný tendr na měření spokojenosti zákazníků u vybraných služeb. Jeho maximální hodnota na čtyři roky měla být 40 milionů korun. Důvodem jsou úspory napříč firmou.

Tendr byl podle pověřeného generálního ředitele Miroslava Štěpána vypsaný ještě za bývalého vedení podniku.

"V současné době, kdy musíme hledat úspory napříč firmou, uzavíráme z ekonomických a legislativních důvodů pobočky a propouštíme zaměstnance, není možné realizovat veřejné zakázky, které nejsou pro chod firmy či transformační proces nezbytně nutné. Centrální nákladová komise, kterou jsem zřídil kvůli jasným pravidlům a transparentnímu posouzení, které investice uskutečníme a které ne, mi dnes doporučila tendr na průzkum spokojenosti zrušit. To jsem také udělal," uvedl Štěpán. Revizí podle něho prochází i další obdobné zakázky a pokud nebudou pro podnik nezbytné, tak je zastaví.

Česká pošta chce kvůli úsporám v polovině roku zavřít 300 z 3200 poboček a propustit okolo 1500 z 23.000 zaměstnanců. To by jí mělo snížit náklady o zhruba 700 milionů korun ročně. Část rušených poboček, které jsou v jejím vlastnictví, chce nabídnout k prodeji obcím a nebo ve veřejných dražbách. Z prodeje předpokládá výnos 750 milionů Kč.

Témata: Česká pošta