Big Mac si dal někdy u „mekáče“ asi každý z nás. Nejznámější burger celosvětově úspěšného řetězce se však v posledních dnech stal vděčným terčem konkurence. Stačilo k tomu jen jedno rozhodnutí Evropské unie.
Americký řetězec rychlého občerstvení přišel v lednu v Evropské unii o ochranou známku na svůj sendvič Big Mac. Jeho rival Burger King mu to nyní pořádně osladil. Alespoň ve Švédsku, kde upravil své menu zařazením nové kategorie „Ne Big Maců“.
Zákazníci si tak mohou vybrat mezi sendviči, jako jsou „Burger, jakým by si Big Mac přál být“, „Jako Big Mac, ale doopravdy veliký“, „Jako Big Mac, ale samozřejmě grilovaný na ohni“, „Trochu jako Big Mac, ale šťavnatější a chutnější“ a „Všechno, jen ne Big Mac“. Celou svou kampaň navíc Burger King doplnil vtipným reklamním šotem.
„McDonald‘s přišel o svou ochrannou známku na Big Mac na úkor mnohem menší korporace. Je to moc zábavné na to, abychom zůstali stranou,“ vysvětlil celou kampaň výkonný ředitel švédské pobočky Burger Kingu Iwo Zakowski.
McDonald‘s přišel o ochrannou známku na Big Mac v soudním řízení, které sám vyvolal, na úkor malého irského řetězce Supermac‘s. Úředníci Evropské unie podle agentury Reuters konstatovali, že McDonald‘s za pět let nedokázal prokázat, že jde o jeho originální název.
Není to přitom poprvé, co si Burger King utahuje z úspěšnějšího konkurenta. Nedávno jeho aplikace přesměrovávala zákazníky, kteří stáli nedaleko pobočky McDonald‘s k pobočkám Burger Kingu. Lidé navíc získali možnost zakoupit Whopper za symbolický jeden cent.
Témata: mcdonald's Burger King jídlo fastfood