stars24.cz

Předběžné vyšetřování pondělní železniční nehody nedaleko Seattlu na západě Spojených států, kde při první cestě na nové trati vykolejil expresní vlak, naznačuje, že se nouzové brzdy zapojily automaticky, nikoliv manuálně.

V souvislosti s tím se vyšetřuje, zda strojvedoucí nebyl znervózněn průvodčím, který vedle něj seděl, aby se obeznámil s novou tratí. S odkazem na nejmenovaný zdroj o tom dnes informovala agentura Reuters.

Nehoda, která se stala ve státě Washington u města DuPont asi 60 kilometrů jižně od Seattlu, si vyžádala nejméně tři oběti na životech. Mimo koleje se podle vyšetřovatelů po havárii ocitlo 13 železničních vagonů, několik jich spadlo z železničního mostu na silnici, kde zničily tři automobily.

Experti citovaní agenturou AP považují za možnou příčinu nehody vysokou rychlost soupravy. Údaje zadní lokomotivy, která zůstala neporušená, ukázaly, že v místě s přikázanou rychlostí 30 mil (48 kilometrů) za hodinu se vlak pohyboval rychlostí 80 mil (129 kilometrů) za hodinu.

O definitivních příčinách neštěstí, stejně jako o důvodech vysoké rychlosti, nicméně zatím vyšetřovatelé odmítají hovořit. Havárie se stala na úseku trati, který prošel modernizací s cílem zrychlit spojení ze Seattlu směrem na jih o deset minut. Projekt stál 180 milionů dolarů (3,9 miliardy Kč), železniční provoz na trati zajišťovala společnost Amtrak. Nový úsek procházel testováním od ledna letošního roku.

Témata:

Nehody vlaků | zřícení vlaku z mostu v Seattlu (18. 12. 2017) | USA | stars24.cz

Vstoupit do diskuse