Tisíce Čechů podnikají každoročně spanilé jízdy do obchodních center v Německu kvůli jedinému obchodu, který v Česku doposud chyběl. Sám irský Primark jim teď učinil přítrž, po dobré zkušenosti v sousedním Polsku totiž oznámil, že se chystá vstoupit i na český trh.
Oblíbená irská oděvní značka Primark se po letech váhání a vyjednávání rozhodla vstoupit na tuzemský obchodní trh. Jako první o tom včera informovaly Hospodářské noviny s tím, že detaily vstupu společnosti do Česka jsou zatím neznámé.
Primark neupřesnil konkrétní místo prodejny nebo datum jejího otevření. Podle Blesku půjde o lokalitu v samém centru Prahy. Agentura, která firmu v Česku zastupuje, uvedla pro HN, že další detaily zveřejní již brzy.
Irská textilní značka má mezi některými Čechy doslova kultovní postavení. Na sociální síti Facebook existuje skupina „Chceme Primark v Česku“, která má téměř čtyři tisíce členů. Zmíněná komunita pořádá do poboček kousek za českými hranicemi pravidelné nákupní zájezdy.
Výhodou pro Primark bude, že už v Česku, konkrétně v Boru u Tachova, provozuje od roku 2016 distribuční centrum, z něhož obsluhuje prodejny v Německu a Rakousku, kam zpravidla mířily tisíce nakupujících z Česka.
Primark nabízí oblečení, obuv, ale i doplňky do domácnosti, vše za velmi nízké ceny. Firma toho dosahuje díky nízkým maržím, velkému objemu dodávek, nízkým reklamním nákladům, ale i tomu, že neprodává přes internet. Náklady na zasílání a vracení zboží mají totiž zástupci společnosti za neúnosně vysoké.
Po celém světě má Primark přes 360 prodejen, většinu z nich ve Velké Británii, ale proniká třeba i do sousedního Polska. Tam si společnost vyzkoušela, jak se podniká v zemi, kde se neplatí eurem, čehož se doposud obávala. Loni Primark vydělal téměř čtvrt bilionu korun.