Roky byla Česká pošta zvyklá na výsadní pozici na tuzemském trhu, každý rok jí však roste stále sebevědomější konkurence. Logistická společnost Zásilkovna teď cílí na další zákazníky státní pošty, začne totiž doručovat balíky.

Dříve hegemonní pozice České pošty je minulostí, každým rokem se jí stále víc přibližuje například Zásilkovna. Společnost, která je součástí skupiny Packeta, se státnímu podniku snaží vyrovnat třeba v počtu výdejních míst. Loni jejich počet zvýšila ze 1400 na více než 2100.

„V počtu výdejních míst v České republice je naším cílem číslo 3000, čímž se téměř dostaneme na úroveň České pošty,“ konstatuje pro stars24.cz výkonný ředitel společnosti Ondřej Žák. Teď se však Zásilkovna rozhodla svého konkurenta vyzvat i na frontě, které momentálně Česká pošta dominuje.

Firma totiž plánuje začít na jaře s doručováním balíků. V tiskové zprávě, kterou má server stars24.cz k dispozici, se o tom píše jen v náznacích. „Plánujeme také spuštění nové služby pro fyzické osoby, čímž vstoupíme do nového tržního segmentu,“ uvedl v ní Žák.

Česká pošta je kvůli problémům s doručováním balíků častým terčem kritiky českých občanů. I proto možná zástupci konkurence v tomto segmentu trhu větří úspěch. „Věříme, že se bude jednat o nejjednodušší a jeden z nejlevnějších způsobů odesílání zásilek mezi fyzickými osobami na našem trhu,“ doufá výkonný ředitel Zásilkovny.

Doteď se přitom Zásilkovna soustředila jen na výdej zboží zakoupeného v e-shopech. Za osm let existence přepravila tuzemská logistická společnost přes 26 milionů zásilek, z toho celých 11 milionů jen loni. Obrat finanční skupiny vzrostl o celých 70 procent na téměř 800 milionů korun.

„Zásilkovna vstupuje letos do devátého roku své existence a v obratu skupiny Packeta, do které Zásilkovna spadá, plánujeme překonat hranici jedné miliardy korun,“ říká šéfka holdingu Packeta Simona Kijonková. I díky nové službě letos plánuje navýšit počet přepravených zásilek ma 18,5 milionu.

Témata:

pošta, pošťáci | Zásilkovna | Česká pošta | stars24.cz

Vstoupit do diskuse