Za účtování vyšších cen než deklarovaných během výprodejů uložila Česká obchodní inspekce obchodníkům ve 2. čtvrtletí 575 pokut v celkové výši 9,6 milionu korun. Nejvyšší pokutu 1,7 milionu korun dostal řetězec Albert.
ČOI provedla od dubna do konce června 1308 kontrol. Zaměřila se na akční ceny a slevy, na které obchodní sítě lákají zákazníky během posezónního výprodeje. Zjistila, že ve více než polovině případů se obchody dopustily porušení předpisů.
Nejčastějším prohřeškem bylo porušení zákona o ochraně spotřebitele. "Spotřebitelé se setkávají v rámci slevových akcí s nesprávným účtováním cen výrobků. Zpravidla jsou účtovány ceny vyšší, než jsou deklarované," uvedl ředitel ČOI Mojmír Bezecný. "Mnohdy není spotřebitel seznámen s výší ceny o slevě vůbec," dodal.
Kromě zavádějících cen obchodní řetězce pochybily také v tom, že nevydaly zákazníkovi účtenku k nákupu.
Za porušení předpisů ČOI "rozdala" téměř 600 pokut v celkové výši přes 9,5 milionu korun. Nejvyšší pokuty dostala společnost Ahold, která v České republice provozuje supermarkety Albert, a to téměř 2,5 milionů korun rozložených do pěti pokut.
Následovaly ji Penny Market s devíti pokutami ve výši 2 miliony korun a Tesco se čtyřmi pokutami ve výši 970 tisíc.
ČOI neskončila pouze u pokut. Vydala také zákaz prodeje některých výrobků, které nesplňovaly požadavky. Toto opatření se dotklo skoro 5 tisíc kusů.
Nejčastěji k porušení podle ČOI došlo v Plzeňském a Karlovarském kraji, dále také na Vysočině a v Jihočeském kraji. Naopak Středočeský kraj a Hlavní město Praha tvoří výjimku celorepublikového průměru. Porušení se tam obchody dopustily ve 22 %.
Témata: čoi Tesco Penny Market Albert