Místopředsedkyně karlovarské krajské SPD se jedním statusem na sociálních sítích proslavila po celé České republice. Věra Maříková si postěžovala na fotku černošské holčičky na stánku s trdelníkem před jedním z obchodních center v Karlových Varech. Její slova vyvolala hodně bouřlivé reakce.
Maříkovou popudila reklama na trdelník. Postěžovala si proto na sociálních sítích. „Když vezmu, že trdelník patří Čechům, tak obrázek černošky se zmrzlinou je i pro mě dosti nevhodný. Jak vysvětlit firmě, že tento obrázek se k našemu trdlu opravdu nehodí?" psala rozhořčená členka SPD. Když na status upozornila média, obratem jej smazala.
Maříková poukazovala na to, že se taková reklama „k tradičnímu českému výrobku" nehodí. Navíc prý není jedná, komu se reklama nelíbí. „Obrací se na mě občané, že se jim to nelíbí a jak je tohle možné. Tak jsem to dala na Facebook, abych viděla názory ostatních lidí," vysvětlovala politička.
Zdůraznila také, že trdelník je český pokrm. „Když jsou mezinárodní festivaly o jídle, tak na těch, co jsem byla já, jsou Češi vždycky s trdelníkem," dodává. Jenže to není tak úplně pravda. A na to poukázala i firma Trdlokafe, jíž reklama patří.
„V Trdlokafe si zakládáme na maximální ochotě a dobré náladě našeho personálu, zároveň jsou naše produkty vyráběny z těch nejkvalitnějších surovin a podle nejpřísnějších norem. Zákazníkům jednoduše nabízíme služby západního střihu a tomu odpovídají i naše hodnoty,“ uvedla v oficiálním prohlášení firma.
„V Trdlokafe odmítáme rasismus v jakékoliv formě a stížnosti na výzdobu našich stánků proto vnímáme jako zcela nepřijatelné - i vzhledem k faktu, že dívka na obrázku se jmenuje Jája a je Češka. Absurditě příspěvku paní Maříkové přidává i skutečnost, že trdelník pochází z Maďarska a jeho prezentace jako tradičního českého produktu je naprosto zcestná,“ dodala společnost na facebooku.
Témata: Svoboda a přímá demokracie (SPD) rasismus Karlovy Vary