hwk
stars24.cz

Šéf stanice Barrandov a moderátor Jaromír Soukup ve svém pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa pokračoval ve svém odhalování údajně netransparentního financování České televize. Veřejnoprávní stanice se opět pokoušela Soukupovy výroky na twitetru, nakonec jí ale došla trpělivost.

Soukup opět zopakoval nařčení, že hospodaření České televize je netransparentní. „Tak znovu. Hospodaření @CzechTV podléhá třístupňové kontrole. Už si to konečně přečtěte, třeba na našem webu...“ vzkázala ČT Soukupovi. „A co stovky stránek zpráv o hospodaření a výročních zpráv o činnosti @CzechTV? Na webu jsou uveřejněny několik let zpátky,“ upřesnila na twitteru ČT.

Moderátor také přímo zaútočil na novináře ČT, když tvrdil, že se zabývají všemožnými podezřeními z korupce.. O tom, co dělí vedení ČT, prý ale mlčí. „Tohle je jeden z nekompromisních novinářů. My jsme ho trošku zkarikovali. Je to Saruman z Pána prstenů s ksichtem Marka Wollnera, jednoho z těch nekompromisních bijců korupce a netransparentnosti. Třeba tomuhle pánovi to doma v České televizi jako zázrakem vůbec nevadí. Vadímu to ale všude jinde,“ spustil Soukup, který přitom držel upravenou fotku Wollnera. Vzkázal mu také, že je „směšný". Kritiku schytal i šéf sportovní reakce ČR Robert Záruba. 

„Motivace útoku pana moderátora Soukupa na Marka Wollnera je zřejmá. Pořad Reportéři ČT v pondělí odhalil, jaký má poslanec strany SPD Lubomír Volný kšeft s pronajímáním bytů chudým rodinám ze státních peněz. A SPD je v @TBarrandov hodně oblíbená, takže pomsta?“ vrátila Soukupovy úder ČT. 

Soukup také odmítl, že by jeho pořad nějak útočil na svobodu médií, jak někteří novináři a umělci tvrdí. Zmínil například film Jan Masaryk, který financovala ČT a který byl podle jeho slov „do nebe pitomý“. „A je mi jedno, že se tam točí filmy, které si ve své hlouposti a stupiditou často nezadají s podobnou produkcí 70. let. „Film o Janu Masarykovi vyhrál v roce 2017 celkem 12 Českých lvů a v @CzechTV ho v roce 2018 sledovalo průměrně 715 tisíc diváků,“ opáčila obratem ČT.

S´f Barrandova také poukázal na to, že se nikdo nedozví, jaké filmy a za kolik ČT produkuje. „Co nahlédnout do zprávy o činnosti vývoje, kterou schvaluje Rada a je veřejně dostupná? Všechny podpořené filmy vyjmenovány s řadou dalších informací,“ vzkázala mu veřejnoprávní televize.

Novináře v čele s redaktorem Davidem Borkem pak Soukup označil za „nevzdělaná telátka, který si myslí, že mohou vše, protože jsou v České televizi“.

ČT pokračovala ve vyvracení i dalších Soukupových slov. Nakonec ale uvedla, že s touto praxí končí. „Další nepravdy v pořadech pana Soukupa týkající se @CzechTV již nebudeme vyvracet na Twitteru, ale budeme je řešit právními prostředky. Omlouvám se proto všem, které jsme po tři středeční večery bavili, že zábava končí,“ dodala na twitteru ČT.

Témata:

Česká televize | TV Barrandov | Jaromír Soukup (podnikatel, moderátor) | stars24.cz

Vstoupit do diskuse