Kvůli dění kolem Bečvy, konkrétně i kvůli údajné sebevraždě pracovníka rožnovské společnosti Energoaqua, padlo trestní oznámení na dvojici novinářů, kteří o kauze píšou. Komu jejich činnost vadí?

Valašskomeziříčská chemička Deza a koncern Agrofert, do kterého Deza spadá, podají trestní oznámení pro křivé obvinění na novináře Zuzanu Vlasatou a Jakuba Patočku z Deníku Referendum. Důvodem jsou pasáže z textu deníku, kde spojují Dezu s údajnou sebevraždou pracovníka rožnovské společnosti Energoaqua.

Patočka a Vlasatá ČTK řekli, že trestní oznámení na ně Agrofert podal už v minulosti a bylo odloženo jako bezpředmětné. Totéž očekávají i tentokrát.

Mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka dnes ČTK řekl, že další důvod trestního oznámení je podle něj soustavné nepravdivé veřejné obviňování Dezy ze zavinění otravy Bečvy 20. září. Společnosti podají i trestní oznámení na Vydavatelství Referendum pro poškozování cizích práv.

Po závažné zářijové otravě Bečvy, kde je viník stále neznámý, unikly do řeky ještě několikrát cizí látky kanálem z areálu někdejší Tesly Rožnov pod Radhoštěm. Policisté zasahovali v rožnovské společnosti Energoaqua, jež zajišťuje čištění odpadních vod z areálu. Vedoucí čističky odpadních vod byl v úterý večer nalezen mrtvý, podle deníku Právo spáchal sebevraždu.

Témata:

úhyn ryb v Bečvě | Agrofert | trestní oznámení | stars24.cz

Vstoupit do diskuse