Stavba dálnic je vděčným tématem politické diskuze v České republice už dlouhá léta, v éře ministra dopravy Dana Ťoka z hnutí ANO to však platí dvojnásob. Problémy na brněnské dálnici D1 takřka plynule nahradily potíže se stavbou východočeské D11.

Ministr dopravy Dan Ťok to od svých kolegů z opozičních lavic Poslanecké sněmovny zase schytal. Tentokrát za to přitom nemůže páteřní dálnice D1, ale královéhradecká D11. Společnost Eurovia, která má na starosti stavbu úseku mezi Hradcem Králové a Smiřicemi, včera podmínečně odstoupila od smlouvy.

Zahájení stavby prý není možné, protože staveniště neodpovídá stavu, ke kterému se ŘSD zavázalo ve smlouvě. Eurovia navíc žádá na stavbu víc peněz, protože se za uplynulou dobu zvedly vstupní ceny materiálu až o 14,5 %. ŘSD ale tvrdí, že stavba už je zahájená a stavební firma chce jenom víc peněz.

„Takže díky neschopnosti ŘSD a ministra dopravy předat včas staveniště firmám na D11 dojde k navýšení ceny na této zakázce, jak dnes odpoledne pan ministr připustil,“ napsal na Twitteru bývalý ministr zemědělství Marian Jurečka z KDU-ČSL.

Kritikou nešetřil ani občanský demokrat Martin Kupka. „Před loňskými volbami Andrej Babiš a Dan Ťok slavnostně zahajovali stavbu D11 z Hradce Králové do Smiřic… aby se pak na staveništi 4 měsíce nedělo vůbec nic,“ konstatuje místopředseda ODS.

„To je v jedné větě esence politického marketingu ANO. Čau lidi,“ poukázal Kupka trefně na tradiční pozdrav premiéra Babiše, kterým začíná své bilanční týdenní články na Facebooku.

K celé kauze se nakonec na Twitteru vyjádřil i sám Ťok. „Stavební firmy na D11 chtějí víc, než vysoutěžily. Svolávám jednání s ředitelem ŘSD Kroupou a šéfem Eurovie Borovkou. Musíme si vyjasnit, co se stalo a rychle najít řešení. Úseky z Hradce až do Jaroměře chceme otevřít v roce 2022,“ vzkázal ministr dopravy.

Témata:

Ťok, Dan (ministr dopravy) | silnice, dálnice | Kupka, Martin | Jurečka, Marian (KDU-ČSL) | stars24.cz

Vstoupit do diskuse