V horní části Václavského náměstí koncem června začala výstavba tramvajové trati, která se sem vrací po 44 letech. Výstavba potrvá přes tři roky. Nová tramvajová trať je navržena tak, aby rozšířila současnou síť tramvajových spojů v centru Prahy. Tento krok podstatně zlepší dostupnost a pohodlí při cestování městskou hromadnou dopravou v širším centru metropole.
Propojení tratí v Jindřišské a Vodičkově ulici s Vinohradskou a Škrétovou ulicí vytvoří nové tramvajové spojení, které v současné síti chybí. Toto krátké propojení umožní nové trasy linek a výrazně zlepší dostupnost míst, která jsou dnes komplikovaně přístupná kvůli nutnosti přestupů nebo dlouhých pěších přesunů, uvádí na svém webu Dopravní podnik hlavního města Prahy.
Umístění tramvajové trati na Václavském náměstí vychází z urbanisticko-architektonické soutěže z roku 2005, na jejímž základě byla již realizována spodní část náměstí. Návrh trati od ateliéru Jakub Cigler architekti, schválený v roce 2019, specifikuje její detailní uspořádání. Napojení trati přes Wilsonovu ulici do Vinohradské ulice bylo zpracováno Institutem plánování a rozvoje Prahy a bude dokončeno do roku 2027 jako součást koordinované akce TT Muzeum.
Nová dvoukolejná tramvajová trať na Václavském náměstí bude netradičně uspořádána s větším rozestupem kolejí, mezi nimiž povede pás pro pěší. Vzniknou také dvě nová stromořadí s 67 novými stromy. Tramvajová trať vyvolá změny v umístění vstupů do podchodů metra a projekt zahrnuje úpravy všech ploch, které stavba zasáhne, včetně původních vozovek, středového pásu a podzemních sítí.