Dopravní podnik hlavního města Prahy se v úterý důrazně ohradil proti tvrzením, že je údajně ohroženo financování stavby metra D ze strany Evropské investiční banky. Městská firma označila informace za lživé.
Podle předsedy představenstva Petra Witowského se nepravdivé informace rozšířily v rámci tvrdého konkurenčního boje během zadávacího řízení na zhotovitele druhého úseku metra D mezi stanicemi Olbrachtova a Nové Dvory.
"Nepravdivost informací potvrzuje i skutečnost, že ani hlavní město Praha, které s EIB o financování jedná, nemá žádnou informaci o jeho zastavení. V tuto chvíli ostatně tyto finanční prostředky čerpány ani nejsou, protože se tato etapa zatím nestaví. Navíc hl. m. Praha zatím nemá s EIB uzavřenou smlouvu o čerpání financí, tudíž ani nemohlo být zastaveno," uvedl podnik na webu.
Firma se ohradila také proti tvrzení ředitele Skupiny Vinci Martina Borovky o netransparentnosti tendru. Podle DPP je v rozporu s postupem společností ze sdružení firem vedených společností PORR, která loni v září podala podnět na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Ten jej však následně v listopadu zamítl.
"Pokud obě firmy PORR i Vinci říkají, že je celý tendr na zhotovitele stavby druhého úseku metra D netransparentní, nerozumíme tomu, proč své podněty z ÚOHS stáhly a nepokračovaly v nich. S velkou pravděpodobností je důvodem skutečnost, že sdružení firem vedené společností PORR podalo společnou nabídku. Z uvedeného postupu tak lze vyčíst, že se podávání podnětů na ÚOHS zdá být v případě této veřejné zakázky naprosto účelové," sdělil Witowski.
Generální ředitel zdůraznil, že dopravní podnik při zadávání veřejných zakázek vždy postupuje v souladu se zákonem. Společnost připomněla, že námitky provázely i stavbu prvního úseku, přičemž došlo k posunu zahájení stavby z července 2020 až na duben 2022.
Metro D bude čtvrtou linkou pražského metra a povede z náměstí Míru, kde se bude křížit s trasou A, přes Pankrác, kde se bude přestupovat na linku C, do stanice Depo Písnice.
Témata: Dopravní podník Praha Metro Praha