Česká pošta si dává 14 měsíců na transformaci. Jak se změní?

Česká pošta, ilustrační fotografie

Autor: Jan Hrabě

7. listopadu 2023 12:48

Česká pošta představila plán transformace, který počítá s finanční stabilizací podniku i sesterské Balíkovny, která převezme logistickou část či fungování sítě poboček jako kontaktního místa pro komunikaci občanů se státem. 

Podle ministra vnitra Víta Rakušana (STAN) obsahuje plán konkrétní kroky, aby se z České pošty stal moderní podnik sloužící lidem a kontaktní místo státu s občany. Na managementu je, aby cíle splnil, prohlásil. 

"Na konci cesty budeme mít moderní poštu s pobočkami, které lidem nabídnou nové služby veřejné správy, a státní akciovou společnost Balíkovnu, připravenou na tvrdý konkurenční boj, který na trhu logistických služeb panuje," uvedl vicepremiér.

Pověřený zástupce generálního ředitele Miroslav Štěpán řekl, že si váží podpory vlády. Pošta chce plán transformace realizovat v následujících 14 měsících, aby mohla od roku 2025 fungovat podle nové licence.

"Aktualizovaný finanční plán transformace ukazuje, že transformační příspěvek od státu bude použit výhradně na investice do transformace a rozvoje České pošty a Balíkovny. Peníze daňových poplatníků tedy nebudou použity na dotování běžného provozu pošty," vysvětlil. 

Transformační opatření by měla vést k tomu, že od roku 2026 bude provozní hospodaření České pošty ziskové. Podnik už snížil odhad výše letošní ztráty z červnových 1,5 miliardy na současných 900 milionů korun. 

Příkladem posílení role České pošty jako kontaktního místa mezi občanem a státem je připravovaná spolupráce s Úřadem práce ČR, která zvýší dostupnost jeho služeb na pobočkách České pošty v celé České republice.

Témata: Česká pošta pošťáci pošta Vít Rakušan (STAN)