Osmnáctiletý pacient, jehož jméno lékaři neuvádí, má obrovské štěstí, že je naživu. Při používání párátka jej totiž nedopatřením spolknul, a to mu v těle napáchalo pořádnou paseku. O jeho případu informoval magazín The New England Journal of Medicine.

Mladík žije ve Spojených státech a aktivně se věnuje atletice. Jednoho dne spolknul párátko, čemuž ale nepřikládal velkou pozornost. Nic ho nebolelo, obtíže neměl, a tak si myslel, že se v žaludku rozpustí.

To se ale nestalo. Po několika týdnech se dostavila bolest břicha, teploty a průjmy. Mladík skončil v nemocnici, kde podstoupil řadu vyšetření. Ani CT břicha ale nic neodhalilo.

Problémy se ale zhoršovaly. Bolest sílila a ve stolici se objevila krev. Lékaři objevili vzduch v jeho střevě a diagnostikovali bakteriální infekci. Její původ odhalila až kolonoskopie.

Lékaři objevili v tlustém střevě zapíchnuté párátko a byli v šoku. Mladík se jim o něm totiž nezmínil. Pomocí endoskopu se ho pokusili vytáhnout, ale párátko poškodilo tepnu a mladík málem vykrvácel.

Okamžitě se musel podrobit operaci, po které ale stále neměl vyhráno. Boj s infekcí byl náročný a zdlouhavý a trval sedm měsíců. Mladík má nakonec štěstí, že jej vyhrál a přežil.

Podle lékařů je párátko velmi rizikový předmět, je totiž malé a na rentgenu či pomocí jiných zobrazovacích metod není moc dobře vidět.

Témata:

Lidé | lékaři | stars24.cz

Vstoupit do diskuse