Podivný případ šokoval britskou veřejnost i lékaře. Novorozeně zemřelo jen pár dní po narození. Pitva prokázala, že příčinou smrti je kojení.

Maminka z britského Devonu přišla o své novorozené dítě kvůli chybě lékařů. Ti jí řekli, že užívání léků Tramadol, který se užívá proti bolesti zad, nebude mít na její čerstvě narozené miminko žádný vliv.

Jak se ale ukázalo, opak byl však pravdou. Dítě zemřelo dva dny poté, co si jej maminka přinesla z porodnice domů. V jeho organismu se podle lékařů našly stopy matčina léku.

Ten dostala žena na chronickou bolest zad, kterou v těhotenství trpěla. Pitva ale odhalila, že se kojením lék dostal do organismu dítěte. A ten jeho účinky nezvládl.

Profesor Peter Fleming podle deníku Metro tvrdí, že Tramadol je relativně nový lék a jeho účinky na plod v děloze a novorozence nejsou ještě plně zmapovány. 

Odborníci ale přiznávají, že souvislost s kojením nemusí být jediná. Nedokáží určit, jestli nemělo vliv i užívání léku během těhotenství.

Témata:

Lidé | lékaři | děti | stars24.cz

Vstoupit do diskuse