Šokující zkušenost má za sebou senior Rudolf Morávek (77). Podle slovenských médií seděl 15. ledna s manželkou v obýváku a dívali televizi. Následně zazvonil telefon, na jehož konci byla ztráta téměř 20 tisíc korun!
Telefon zvedla Rudolfova manželka s tím, že volají z Tatra banky. Důchodce se podle magazínu Nový čas dozvěděl, že mu z bezpečnostních důvodů zablokovali debetní kartu. Příčinou měla být transakce provedena ve Francii. V ní ale manželský pár nebyl 50 let.
"Po telefonátu z banky jsem šel druhý den na pobočku, protože jsem potřeboval kartu a také jsem chtěl zjistit, co se stalo," řekl magazínu důchodce. Tam se ale dozvěděl, že mu z účtu během dvou minut zmizelo 100, 300 a 300 eur z francouzské firmy. Dohromady tak přišel o více než 17 500 korun.
Napsal proto reklamaci a čekal na výsledek reklamačního řízení. Byl si jistý, že uspěje, protože kartu podle svých slov používá tak 3x ročně a nikdy s ní nenakupoval na internetu. Peníze na ni sloužily jen jako rezerva.
Po měsíci mu nakonec z banky přišla odpověď, že případ se jim nepodařilo prošetřit. "Jejich odpověď byla, že jsem 15. ledna navštívil phishingovou stránku a zadal jsem údaje z karty," tvrdí. Požádal proto o prošetření případu, po měsíci ale přišla stejná odpověď.
Své peníze zpátky nedostal. Banka podle magazínu tvrdí, že podala trestní oznámení na neznámého pachatele, na své straně ale žádné pochybení nevidí. "Vždy je nám velmi líto, když dochází k takovým situacím, ale zároveň si dovolujeme poznamenat, že pokud je útok namířen proti klientovi, je to mimo prostředí banky," řekl magazínu mluvčí banky Boris Fojtík.