Francouzská vláda spojila síly se sociální sítí pro sdílení fotografií a krátkých videí Snapchat, aby zlepšila komunikaci s nejmladší generací voličů a přitáhla ji k nedělním prezidentským volbám.

Ve Francii panují obavy, že volební účast bude na místní poměry malá - podle aktuálních odhadů kolem 70 procent.

Aplikace založené na rozšířené realitě, speciální filtry a odkazy na vládní internetové stránky o volbách budou mezi uživatele šířit oblíbení tvůrci videí. Volební náladu podpoří i bitmoji v barvách francouzské trikolory.

Bitmoji jsou kreslené verze uživatelů, kteří si je sami vytvoří včetně stylu oblékání a účesu, a používají se k personalizovanému vyjádření emocí nebo postojů. V 67milionové Francii má Snapchat 24,2 milionů aktivních uživatelů měsíčně.

Vláda se netradičním partnerstvím snaží oslovit mladou generaci, která má podle průzkumu k účasti ve volbách laxnější přístup než je francouzský průměr. Téměř polovina Francouzů od 18 do 24 let, přesně 46 procent, nemá v úmyslu jít k volbám.

Témata:

Francie | volby ve Francii | sociální sítě | stars24.cz