Praha se poučila z ničivých povodní v roce 2002, zejména pokud jde o ochranu stanic metra, které byly tehdy vážně poškozeny. Nejohroženější zůstávají stanice v blízkosti řeky, ale nová opatření, jako jsou tlakové uzávěry, mají zabránit průniku vody do tunelů.
V pátek 13. září začala do stanice metra Muzeum prosakovat dešťová voda, což je však jen drobný incident ve srovnání s katastrofou z roku 2002, kdy voda začala zaplavovat metro v noci z 13. na 14. srpna.
Nejprve se dostala do rozestavěného prodloužení linky C z Nádraží Holešovice do Kobylis, následně bylo zaplaveno celkem 19 stanic a škody dosáhly sedmi miliard korun.
Dopravní podnik (DPP) od té doby provedl řadu opatření. "Zrekonstruovali jsme tlakové uzávěry, které brání zatékání vody do tunelů. Původní kabelové průchodky, které měly nevhodný materiál, byly vyměněny," vysvětlil pro TN.cz šéf komunikace DPP Daniel Šabík.
Místopředseda představenstva DPP Ladislav Urbánek doplnil, že dalšími důležitými opatřeními jsou zvýšené ochranné bariéry stanic, úpravy čerpacích stanic, instalace zpětných klapek v tunelech a modernizace technologických zařízení.
Šabík také upozornil, že nejohroženější stanice zůstávají v blízkosti řeky, konkrétně Staroměstská a Malostranská na lince A, úsek linky B v oblasti Karlína od Vysočanské po Florenc a na lince C stanice Nádraží Holešovice, Vltavská a Florenc.
Témata: povodně září 2024 Metro
Zábavný příběh Ryana Reynoldse: Jak jeho dcery plánují dýňové dobrodružství!
Zvrat v případu rappera Diddyho: Kauza je v rukou "Bidenova" soudce!