Dáte si rádi vychlazené pivo? Možná tím prospíváte svému zdraví, zjistili vědci

Pivo

21. června 2022 18:21

Nový výzkum portugalských vědců by mohl dát zcela nový význam termínu "pivní pupek". A pivo by se mohlo zařadit po bok červeného vína v otázce zdravotního přínosu.

Podle studie, kterou zveřejnil odborný tisk, jeden ležák denně - alkoholický i nealkoholický - pomáhá udržovat zdravou střevní mikroflóru; přinejmenším u mužů.

Muži, kteří vypili každý den jeden ležák, měli rozmanitější kolonii zdravých střevních mikrobů ve srovnání s měřeními provedenými před tím, než zahájili svou každodenní pivní pitnou kúru.

Předchozí studie ukázaly, že odolnější střevní mikrobiom - bakterie, viry a houby, které v lidských střevech žijí - vede ke snížení rizika vzniku některých chronických problémů, jako jsou srdeční choroby a cukrovka. Lidé mají jen v trávicím traktu biliony mikroorganismů, které plní mnoho biologických funkcí, včetně imunitní obrany.

"Výsledky této studie ukazují, že pití piva zvyšuje rozmanitost střevních bakterií, aniž by podstatně změnilo tělesnou hmotnost," uvedla Ana Fariová, profesorka lisabonské univerzity NOVAv rozhovoru s britským listem The Sun.

Témata: Pivo