Stavební práce na opravě Barrandovského mostu v Praze začaly dnes ráno. Silničáři frézují vozovku na rekonstruované části stavby a ve středu začnou bourat jeden z nájezdů na most. Ze záběrů dopravních kamer a informací na dopravním webu Ředitelství silnic a dálnic vyplývá, že na Strakonické ve směru do centra se krátce po 07:00 tvořily kolony pomalu jedoucích aut.

Větší problémy v dopravě na opravovaném mostě nejsou. Intenzivnější doprava oproti normálu byla v ranní špičce naopak na objízdných trasách.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu. Denně jej přejede na 140.000 aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika roků, letos potrvá 110 dní. V tomto roce vyjdou práce na 594,5 milionu korun.

Dělníci dnes nejdříve začali odstraňovat povrch silnice v pravém jízdním pruhu směrem do Braníku a rovněž z nájezdové rampy ze Strakonické ulice. Tuto rampu pak začnou ve středu bourat a zároveň budou opravovat římsy na mostě. Přípravné práce zahájili silničáři v sobotu, kdy vyznačovali dopravní omezení vynucená opravou. V neděli pak navezli na most a do jeho okolí těžkou techniku.

"Na mostě se muselo sundat zábradlí a svodidla a začíná frézování vozovek až na nosnou konstrukci mostu. Zároveň začíná demolice svodidlových zídek a postupně také říms tak, aby celé příslušenství mostu včetně vozovkového souvrství bylo odstraněno a mohla být shora sanována nosná konstrukce," řekl ČTK náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richter.

V případě nájezdové rampy bude postup obdobný jako na mostě. Stavba nové rampy začne hned po demolici té nynější. "Okamžitě po demolici začne zesilování pilířů nosné konstrukce a potom se začne montovat skruž, na to bednění, přepínací výztuž a pak se to zabetonuje a bude celá nová konstrukce," řekl Richter. Na řadu poté přijde výměna izolací, říms, povrchu vozovky a svodidel.

Jakmile dělníci odfrézují všechny vrstvy vozovky na mostě, vybourají do nosné konstrukce otvory tak, aby jimi bylo možné vést ocelová lana, která most drží. Zatížení se tak následně přenese z nynějších lan, která jsou ve špatném stavu, na ta nová. Jedním z problémů stavby je právě nefunkční izolace, do mostu zatéká a lana korodují. Po opravě již lana navíc nebudou uvnitř betonu nosné konstrukce, ale volně v tubusu mostu. Silničáři se k nim tak při běžné údržbě snáz dostanou a budou moci průběžně kontrolovat jejich stav.

Pro řidiče bude zřejmě nejnáročnějších prvních deset dnů na Strakonické ulici, řekl už dříve náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Kvůli bourání rampy bude u mostu zúžena do jednoho pruhu. Plynulost dopravy na mostě by ale tímto opatřením ohrožena být neměla. Strakonická je zúžena rovněž ve směru z centra před křižovatkou s Nádražní, a to kvůli otočně rampě u Lihovaru, kterou při bourání rampy využijí řidiči přijíždějící na most z jihu.

Témata:

Barrandovský most | Praha | stars24.cz

Vstoupit do diskuse