Může se to stát i vám. Kupujete dálniční známku a při zadávání údajů spletete registrační značku vašeho vozu. Co potom? V takové chvíli můžete vše opravit, nebo o peníze přijít. Záleží na tom, jak koupi provádíte.

Elektronické známky nahradily dosavadní papírové kupony. Vázány jsou na registrační značky vozidel, řidiči už tak nemusí lepit známky na přední skla.

Hlavním prodejním kanálem je internetový obchod edalnice.cz. Co se ale stane, když se spletete a údaje zadáte špatně? Nárok na vrácení peněz nemáte. Podle České obchodní inspekce se totiž na e-shop dálničních známek nevztahují stejná pravidla jako na běžný obchod.

"Dle našeho právního názoru to není spotřebitelská smlouva, jedná se o veřejnoprávní poplatek státu za užívání komunikace ve smyslu zákona o pozemních komunikacích. Domníváme se, že spotřebitel tady nemá nárok na vrácení klasicky do 14 dnů bez udání důvodu," řekl Rozhlasu mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.

Společnost Cendis, která systém spravuje, proto doporučuje řidičům, aby na e-shopu kupovali dálniční známky s pozdějším začátkem platnosti. Pak totiž mají možnost chyby ve formuláři opravit.

"Je tam sekce Správa známky. Tam se podívám, jestli mám SPZ zadanou správně, pokud zjistím, že je tam nějaká chyba, tak ji jednoduše na klávesnici opravím a uložím. Systém si pak pamatuje tu správnou známku," uvedl Martin Opatrný.

Pokud ale řidiči koupí známku s okamžitou platností a spletou se, nárok na vrácení peněz nemají.

Témata:

dálniční známky | stars24.cz

Vstoupit do diskuse