Střídmost ve stravování a dostatek pohybu. Takové rady dávají odborníci na stravování lidem trpícím obezitou dlouhodobě, dvojnásob však platí v období svátků, kdy je těžší jejich doporučení udržet. Podívejte se proto na našich 10 rad, jak zůstat fit i během svátků, které jídlem jen oplývají.

1. Ráno vypijte nalačno sklenku vlažné vody s plátkem citrónu.

2. Zvyšte množství pohybu a pobytu venku na čerstvém vzduchu. Dotýkejte se stromů, nabíjí energií.

3. Jezte a pijte s mírou, několik menších porcí během dne, sladké dopoledne, menší večeře, lehkou variantu nápojů.

4. Obohaťte jídelníček o čerstvé ovoce a zeleninu, mají víc živin, proto stačí i podstatně menší množství k pocitu naplnění.

5. Zelené klíčky a výhonky jsou zdrojem potřebných látek v té nejlepší formě, jídelníček mohou vylepšit i čerstvě utržené mladé rostlinky a květy.

6. Problematický je bílý chleba a pečivo, tělo zatíží, unaví, zakyselí. Přispívá k zánětům. Zkuste omezit bílou rýži, nudle a další těstoviny, pizzu.

7. Při jarním nachlazení pomáhá dát si jídlo ostřeji kořeněné.

8. Berte i problémy s humorem a nadhledem.

9. Pěstujte hezké vztahy s rodinou a přáteli.

10. Radujte se z maličkostí.

Témata:

hubnutí | Hubnutí, obezita | stravování | stars24.cz

Vstoupit do diskuse