Teorie velkého třesku slaví 15 let! Big Bang Theory zpopularizoval vědu, zamilovali si ho i Češi

Teorie velkého třesku

Autor: ČTK

27. září 2022 19:34

Americký sitkom o partě poněkud excentrických vědců Teorie velkého třesku, který znají i čeští diváci, měl premiéru před 15 lety. Seriál skončil v květnu 2019 odvysíláním poslední epizody po tuctu sezón.

Ovšem nebýt rozhodnutí Jima Parsonse, představitele fyzika Sheldona Coopera, který už nechtěl v natáčení za žádnou cenu pokračovat, nejspíš by se na obrazovkách ještě pár let objevoval. Diváci totiž o tenhle komediální seriál zájem rozhodně neztráceli.

Základní premisou TBBT (jak se podle originálního názvu The Big Bang Theory mezi fanoušky seriál označuje) se stal střet nadprůměrně inteligentních až geniálních vědců se světem obyčejných lidí. Vztahy mezi muži a ženami tvořily významnou - a možná důležitější - část seriálu "civilizování" čtveřice mladých vědců. Ti zpočátku trávili veškerý volný čas hraním stolních a počítačových her, sledováním sci-fi filmů a seriálů nebo debatami o komiksových superhrdinech.

Nezbytnou součástí Teorie velkého třesku byla také věda, v seriálu se to jen hemžilo termíny z teoretické fyziky. Díky popularizaci oboru, který ovšem naprostá většina diváků příliš nechápala, se v sitkomu objevili například slavný kosmolog Stephen Hawking nebo Elon Musk, zakladatel kosmické společnosti SpaceX a automobilky Tesla.

Na českých obrazovkách se Teorie velkého třesku objevila zhruba rok a půl po USA v době, kdy už ji velká část seriálových nadšenců znala díky stahování z internetu.

Témata: Teorie velkého třesku