stars24.cz

Generální partner hudební ankety Český slavík, Karlovarské minerální vody (KMV), se distancuje od postupu pořadatelské agentury při vyhodnocení výsledků soutěže. Musica Bohemica dospěla k závěru, že kapela Ortel a její lídr Tomáš Ortel dostali podporu nad rámec pravidel fair play.

Pořadatelé se rozhodli přiznat skupině Ortel a jejímu zpěvákovi kvůli údajné podpoře nad rámec pravidel stejný počet bodů jako loni. KMV, jejíž značka minerální vody Mattoni je v názvu soutěže, postup považuje za netransparentní.

"Podle dostupných informací a dosavadního vývoje se zdá, že organizátor Českého slavíka přistoupil k vyhodnocení ankety v kategorii zpěvák a skupina netransparentně a od tohoto postupu se distancujeme. Je pro nás nepřípustné, aby interpreti v jakékoli kategorii, na jakékoli příčce, získali pocit pochybnosti o svém umístění v anketě. Jestliže organizátor současnou situaci nevyjasní, budeme nuceni přezkoumat naše smluvní vztahy a zvážit i možnost našeho odchodu od partnerství ankety Český slavík," napsal Pasquale.

"Dohoda o spolupráci se uzavírá každý rok znovu. Věříme, že se nám celou záležitost podaří vysvětlit a budeme jednat o pokračování spolupráce na dalším ročníku," řekl ředitel agentury Musica Bohemica Jaroslav Těšínský.

Porušení fair play spatřuje organizátor ankety především v obsahu facebookového profilu Tomáš Ortel Českým slavíkem 2017, který vyzýval k zapojení do organizované akce, aby se konkrétní subjekt stal Českým slavíkem. "Pokud má být anketa postavena na zasílání hlasů od fanoušků, pak těžko já jako interpret mohu ovlivnit způsob, jak se mezi sebou příznivci domlouvají o strategii vedoucí k vítězství daného hudebníka," reagoval Tomáš Ortel.

Podle Pasqualeho firma nesouhlasí s žádnými projevy násilí či xenofobie, s níž je Ortel někdy spojován, podpora soutěže podle něj není podporou jednotlivých interpretů, ale celé české hudební scény. Firma je mimo jiné partnerem také literárních cen Magnesia Litera nebo filmových cen Český lev. Dění v rámci Českého slavíka však podle Pasqualeho poškozuje jméno firmy.

"Znovu prohlašujeme, že o pravidlech a všech významných krocích rozhodoval a rozhoduje vždy samostatně pořadatel ankety. Je to od prvního ročníku jeho výsostné právo, které po celou dobu respektujeme," uzavřel Pasquale.

Témata:

Český slavík | Mattoni (Karlovarské minerální vody) | stars24.cz

Vstoupit do diskuse