Popová hvězda Rihanna zaznamenala vzácné obchodní selhání, když její módní projekt s luxusním gigantem Louis Vuitton (LVMH) skončil s obrovskou ztrátou. Zpěvačka vykázala ve své britské společnosti Denim UK Holdings ztrátu ve výši 27 milionů liber (přibližně 765 milionů korun).
Sedmatřicetiletá zpěvačka, známá hity jako Umbrella nebo Diamonds, uvedla svou značku Fenty ve spolupráci s LVMH na trh v roce 2019. Do projektu s názvem Project Loud France, odkazujícím na její album, vložila Rihanna více než 25 milionů liber z vlastních peněz, čímž získala podíl 49,99 %. Mateřská společnost Louis Vuitton vložila podobnou částku.
Módní řada, která zahrnovala například džínovou bundu za 750 liber a košilové šaty za 600 liber, byla slavnostně představena v Paříži s velkou publicitou. Problémy se však objevily téměř okamžitě. Finanční ředitel LVMH Jean-Jacques Guion tehdy přiznal, že jsou stále ve fázi spouštění a že musí přesně zjistit, jaká je „správná nabídka“. Dále uvedl, že se jedná o náročný proces, protože začínají „zcela od nuly“.
Krátce po uvedení na trh projekt tvrdě zasáhla pandemie koronaviru. Cestovní omezení znemožnila Rihanně, matce dvou dětí, osobně se setkávat s designéry a navštěvovat továrny, kde se produkty vyráběly. Následně došlo ke stagnaci a uzavření značky.
Po krachu módní řady vydaly LVMH a Rihanna společné prohlášení. „LVMH a Rihanna potvrzují svůj záměr soustředit se na růst a dlouhodobý rozvoj ekosystému Fenty se zaměřením na kosmetiku, péči o pleť a spodní prádlo,“ uvedly obě strany.
Zatímco módní divize ztroskotala, ostatní Rihanniny podnikatelské aktivity dosáhly obrovského úspěchu. Její kosmetická řada Fenty Beauty a značka spodního prádla Savage X Fenty jsou mimořádně úspěšné a velmi žádané. Přestože Rihanna s módní značkou neuspěla, pouhý rok po jejím uzavření se stala miliardářkou a nejbohatší hudebnicí na světě. Zpěvačka, pocházející z Barbadosu, prodala celosvětově více než 250 milionů desek a očekává se, že příští rok vydá své deváté studiové album.
Témata: Rihanna
George Clooney pronesl vzácná slova o své rodině!
Céline Dion smutně přiznává: Máme v domě panická tlačítka
Ztráta tři čtvrtě miliardy: Módní značka Rihanny je totální propadák!