Herečka Sydney Sweeney se v exkluzivním rozhovoru pro magazín People vyjádřila ke své velmi diskutované reklamní kampani pro značku American Eagle. Podle jejích slov jí mnoho lidí „přiřadilo motivy a nálepky, které prostě nejsou pravdivé“.
Sweeney se dostala pod drobnohled kvůli kampani s džíny, která nesla slogan „Sydney Sweeney má skvělé džíny“ (Sydney Sweeney has great jeans). Kampaň, spuštěná 23. července, vyvolala silnou debatu. V ní zazněly kritické hlasy, že použití slova „jeans“ jako slovní hříčky s „genes“ (geny) je rasově zabarvené a naznačuje genetickou nadřazenost. Další kritika se zaměřila na to, že kampaň údajně slouží mužskému pohledu a inspiruje se kontroverzní denimovou reklamou Brooke Shields z roku 1980.
„Upřímně jsem byla reakcí překvapená,“ řekla Sweeney magazínu People. Uvedla, že se do kampaně pustila, protože miluje džíny i samotnou značku. „Nepodporuji názory, které se někteří lidé rozhodli s kampaní spojovat. Mnozí mi přiřadili motivy a nálepky, které prostě nejsou pravdivé,“ dodala herečka. Krátce po spuštění reklamy se značka American Eagle na sociálních sítích k online diskuzi vyjádřila. V srpnovém příspěvku na Instagramu stálo, že slogan „Sydney Sweeney Has Great Jeans“ je a vždy byl pouze o džínách. Jde o její džíny, její příběh, a značka bude i nadále oslavovat to, jak každý nosí džíny American Eagle s důvěrou a svým vlastním způsobem.
Sweeney zdůraznila, že je člověk, který se „řídí laskavostí“, a že se rozhodla vyjádřit k reakcím na kampaň, aby ujasnila svůj postoj a rozptýlila negativitu. „Každý, kdo mě zná, ví, že se vždy snažím lidi spojovat. Jsem proti nenávisti a rozdělování,“ prohlásila. Dále dodala, že v minulosti se rozhodla nikdy nereagovat na negativní ani pozitivní ohlasy médií. Nicméně v poslední době si uvědomila, že její mlčení v této věci rozdělení pouze prohloubilo, nikoli uzavřelo. Doufá proto, že se nový rok zaměří více na to, co lidi spojuje, než na to, co je rozděluje.
Herečka poprvé prolomila své mlčení k celé kampani v rozhovoru pro GQ, který byl zveřejněn 4. listopadu. Tehdy na otázku, zda byla reakcí překvapená, odpověděla přímo: „Dělala jsem reklamu na džíny. Reakce byla určitě překvapením, ale já džíny miluji. Nosím jen džíny. Jsem doslova každý den v životě v džínách a tričku,“ odpověděla. Navzdory kontroverzi kolem kampaně, džíny, které Sweeney propagovala, zaznamenaly velký prodej. Některé kousky se dokonce vyprodaly. Týdny po spuštění kampaně, 23. července, značka American Eagle uvedla, že zaznamenala rekordní čísla s dvouciferným nárůstem prodeje dámského a pánského denimu. Bunda Sydney Jacket, kterou měla herečka v reklamě, se vyprodala za jeden den. Džíny Sydney Jean, což byl model Dreamy Drape s tím, že 100 % výtěžku šlo na charitativní organizaci Crisis Text Line, se prodaly během jednoho týdne.
Sweeney je momentálně zaneprázdněná propagací svého připravovaného filmu Pokojská (The Housemaid), který režíroval Paul Feig. Film je adaptací bestselleru Freidy McFadden z roku 2022. Herečka uvedla, že k jejím nejoblíbenějším vzpomínkám z natáčení patří navazování pouta s hereckou kolegyní Amandou Seyfried. Zvláštní je pro ni vzpomínka na to, jak jí Amanda uháčkovala tašku, která je nyní její nejoblíbenější. Seyfried na natáčení neustále háčkovala a vyrobila si i své vlastní roztomilé tašky. Když natáčení skončilo, jednu uháčkovala i pro Sweeney. Herečka dodala, že se navzájem posilovaly tím, že „se jedna za druhou postavily“ a „každá dávala 100 % výkonu“. Řekla také, že obě herečky vždy dodávaly pozitivní energii celému obsazení i štábu. Dodala, že nejdůležitější bylo, že si to užívaly.
Sweeney doufá, že diváci, kteří film uvidí v kinech, odejdou „naprosto šokovaní“. Přeje si, aby se pro další zážitek vraceli s přáteli. V dalším rozhovoru pro People herečka prozradila, že její typický den volna obvykle zahrnuje nějaké venkovní dobrodružství, ať už je to seskok padákem, vodní lyžování, nebo horolezectví. Snaží se také věnovat cvičení a skončit den mazlením se psem. Mezi její oblíbené sváteční tradice patří to, že si celá rodina vezme stejné pyžama a postaví se do pyramidy, aby se společně vyfotili. Na Nový rok by se ráda soustředila na to, aby záměrně ukazovala lidem, kým je a co chce, protože to podle ní mnoho lidí může chápat špatně.
Témata: Sydney Sweeney