Britský bulvární list Mail on Sunday dnes prohrál soud s Meghan Markle, manželkou britského prince Harryho. List zveřejněním soukromého dopisu Markle adresovaného jejímu otci, se kterým vévodkyně nemá dobré vztahy, porušil její soukromí. Odvolací soud tak potvrdil únorový verdikt soudu nižší instance.

"Odvolání je zamítnuto," uvedl soudce podle agentury AFP. "Odvolací soud potvrzuje (předchozí) rozhodnutí soudce, že vévodkyně měla přiměřená očekávání na respektování svého soukromí," dodal.

Londýnský soud již dříve nařídil vydavateli listu Mail on Sunday, společnosti Associated Newspapers, aby zaplatil 450.000 liber (13,6 milionu korun) za náklady řízení. Právní zástupci firmy dnes uvedli, že je rozsudek odvolací instance zklamal a že zváží odvolání k nejvyššímu soudu.

"Není to vítězství jen pro mě, ale pro všechny, kdo někdy cítili obavy postavit se za to, co je správné," uvedla vévodkyně v prohlášení po zveřejnění verdiktu. "Nejzásadnější je, že teď budeme mít kolektivně více odvahy změnit bulvární průmysl, který pěstuje v lidech krutost a vydělává na lžích a bolesti, kterou sám způsobuje," stojí v její písemné reakci.

Čtyřicetiletá vévodkyně ze Sussexu zažalovala společnost Associated Newspapers poté, co Mail on Sunday v únoru 2019 zveřejnil v pěti článcích její ručně psaný dopis ze srpna 2018, který adresovala svému otci Thomasi Markleovi. Dopis vévodkyně napsala po svatbě s britským princem v roce 2018. Bulváru dopis předal sám Markle. Vydavatel se u soudu hájil tím, že Markleová dopis záměrně formulovala s vědomím, že dopis nakonec může uniknout do médií.

Témata:

Meghan Markle | stars24.cz

Vstoupit do diskuse