
Během finále Super Bowlu LIX 9. února 2025 odvysílal Kanye West kontroverzní reklamu propagující Yeezy. Spot, vysílaný v několika městech, odkazoval na web, kde bylo nabízeno bílé tričko s černým hákovým křížem, označené kódem "HH-01", což dle Anti-Defamation League znamená "Heil Hitler".
Tento krok vyvolal okamžitou vlnu pobouření a odsouzení. Anti-Defamation League (ADL) ostře kritizovala Westa za šíření antisemitismu a využití tak významné platformy, jakou je Super Bowl, k propagaci nenávistných symbolů. Liora Rez ze skupiny StopAntisemitism vyzvala platformu Shopify, aby odstranila Westův e-shop kvůli prodeji těchto urážlivých produktů, informuje server Variety.
Tato kontroverze přichází po sérii antisemitských výroků a činů ze strany Kanye Westa. Nedávno na platformě X (dříve Twitter) vyjádřil obdiv k Adolfu Hitlerovi a prohlásil se za nacistu. Jeho účet byl následně označen jako nevhodný pro práci (NSFW) a poté deaktivován. Navzdory kritice pokračuje West ve svých provokativních akcích, což vyvolává otázky ohledně jeho motivací a duševního zdraví.
Čtěte také

Odezva veřejnosti a médií na tuto reklamu byla převážně negativní. Mnozí vyjadřují znechucení nad tím, že West využil tak prestižní událost, jakou je Super Bowl, k šíření nenávistných symbolů a posilování antisemitismu. Někteří komentátoři spekulují, že tento čin může mít vážné dopady na jeho kariéru a obchodní vztahy. Zatímco někteří fanoušci stále podporují jeho uměleckou svobodu, jiní volají po bojkotu jeho produktů a akcí.
Témata: Kanye West