Nejznámějšími a současně nejstabilnějšími českými influencery jsou youtuber Karel Kovář zvaný Kovy a moderátor a zpěvák Leoš Mareš. K nejčastěji zmiňovaným patří i herečka Nikol Leitgeb (dříve Štíbrová).
Během minulého roku významně rostla známost influencerů vystupujících jako TMBK a Sugar Denny. Vyplývá to z pravidelného monitoru Centra marketingového výzkumu a tržních analýz Fakulty podnikohospodářské Vysoké školy ekonomické (VŠE).
"V posledních třech letech se čeští influenceři, kteří byli respondenty spontánně zmiňováni jako první, příliš nemění," konstatovali autoři průzkumu, který se koná od podzimu 2019 každý půlrok. Zjišťuje názory zhruba 400 respondentů od 15 do 34 let.
Mezi nejčastěji spontánně vybavovanými influencery se ve všech výzkumných vlnách vždy objevoval Kovy a Leoš Mareš. "Ty lze tedy považovat za dva nejstabilnější a nejznámější české influencery," uvedl autor monitoru Radek Tahal.
První pětice influencerů, které respondenti nejčastěji zmiňovali jako první, se v poslední vlně změnila. Za Kovyho, Leoše Mareše a Nikol Leitgeb se zařadila Sugar Denny a TMBK, kteří tak přeskočili Petra Máru a Annu Šulcovou. Respondenti v každé vlně spontánně uváděli dohromady 135 až 196 influencerů.
Mladí Češi ze sociálních sítí nejčastěji využívají Facebook, Instagram a YouTube. V posledním průzkumu Facebook a Instagram využívalo bezmála 100 procent dotázaných, podíl YouTube klesl na 85 procent. Influencery ovšem respondenti sledují primárně na YouTube a Instagramu.
StarDance pokračuje: Obhajoba šéfa televize! Řekl, proč show patří na ČT
Banán přilepený lepící páskou se prodal. Za částku, které se jen těžko věří