Přišli, zazpívali a zatrsali, „zablbli“ si na place a ovládli sociální sítě! Parta devět žen a osmi mužů v čele se slovenskými No Name, zpěvačkou Kristinou Pelákovou a českým Davidem Gránským pod režijní taktovkou uznávaného F. A. Brabce vytvořili v Česku reklamní klip ve stylu parodie amerického kabaretu ze šedesátých let, který uvedl na trh novou řadu pánské kosmetiky. A vyvolal pořádné haló, které se dá čekat brzy i v zahraničí.
Mohli natočit unylé reklamní povídání o nejlepším produktu na světě, který doporučuje 18 z deseti dermatologů. Jenže to by u něj usnul i ten, kdo se právě do růžova vyspal. Oni si ale naštěstí řekli, že raději vytvoří v tom nejlepším slova smyslu bláznovinu k pobavení.
O videu se debatuje ve velkém a fanoušci hlavně sociální sítě berou útokem. Neštěbetají o něm snad jen hluchoněmí vrabci na střeše!
Rozjuchané krásky, jedna z nich i „zezadu dole bez“ lezoucí k zadanému Davidu Gránskému do vany (vše ale ve vší počestnosti), pánové v oblecích, všichni se kroutící přehnaně do rytmu. A borci z českého seskupení Dream Men Show, kteří měli za úkol potěšit divačky svými six packy čili pekáči buchet.
Zadavatel reklamy dal tvůrcům prostor, nesvázal jim ruce šílenými požadavky. Nechal je kreativně tvořit, což se málokdy stává, ale tady se to vyplatilo.
„Chtěli jsme song, který bude kabaretní. Člověk to přece nemůže opravdu vnímat tak, že někdo zpívá navážno o sprchovém gelu! Každý člověk, který spot bral vážně, se musí zamyslet sám nad sebou. Z naší strany je to jasná recese,“ říká Igor Timko z No Name.
A „rejža“ přitakává.
„Byl jasně daný text, k tomu hudba, která ‚swingově‘ paroduje úžasnou náladu. Asi je jasné, že jsme museli natočit těžkou nadsázku. V klipu vracíme záběry, chlapec nám skáče salto dopředu i dozadu, jsou tam téměř prvky Limonádového Joea. Jedním z mých učitelů byl Charlie Chaplin, použil jsem tedy i postupy z grotesek. Také oblečení a všechno ostatní odpovídalo tomu, že má jít o zábavu,“ vysvětlil režisér F. A. Brabec svůj záměr, který vedení Dermacolu akceptovalo.
„Vždyť klip je jasně na hraně parodie. Možná je ta zábava pro někoho příliš pokleslá, ale úkol byl zaujmout, upoutat pozornost na novou řadu pánské kosmetiky, a základ byl nedělat to navážno,“ připojil Brabec.
„Tuhle reklamu určitě nikdo nepřehlédne a jen tak nepřejde bez reakce. Je to celé velká recese. Přece si někdo nemyslí, že tam poletujeme navážno! Schválně je to celé přehnané. Jsem rád, že je to světlé, barevné, hravé a že jde o srandu. Navíc úplně poprvé se v reklamě u nás objevuje nahý ženský zadek ve chvíli, když jde slečna ke mně do vany. Ani jsme nevěděli, jestli to před desátou hodinou večer pustí do éteru, ale evidentně to prošlo,“ prohlašuje zpěvák David Gránský.
„Plánovali jsme, že to bude bizarní kabaret se vším, co k tomu patří. Tanečnice, světla, česká trikolóra a připomenutí stoletého výročí vzniku Československa. Šli jsme do toho s tím, že to takhle vymyšlené bude šupa jako hrom,“ doplnil ho frontman možná nejúspěšnější československé kapely No Name. A se značkou nekončí. Naopak.
„Od vedení firmy jsme už na základě obrovského ohlasu dostali pokyn, abychom vytvořili mezinárodní mutaci té písně. Jestli se písnička bude hrát třeba v Indii, bude to skvělé,“ těší se Timko.
Ze songu mají opravdu radost i v samotné společnosti.
„Hudba k originální písni pochází z pera No Name, text složil můj muž a majitel značky Dermacol Vladimír Komár. Lepší reklamu sprchový gel Sexy sixpack opravdu nemohl získat,“ uvedla ředitelka firmy Věra Komárová.