I svoboda projevu v televizi má své meze. Přesvědčil se o tom na vlastní kůži i Karel Šíp, když se musel ve Všechnopárty vypořádat s jedním zákazem. Mnohdy jsou z toho ale dost absurdní situace.
Tento týden si Česko připomene 30 let od sametové revoluce, která spoustě lidí přinesla nové příležitosti. Těžko říct, zdali by Karel Šíp v jiném režimu mohl moderovat pořad jako Všechnopárty, navíc by si do něj třeba nemohl zvát toho, koho chce. Přesto si podle serveru ahaonline.cz postěžoval na jeden dnešní zákaz, který mu přijde horší než za totality.
Týká se propagace výrobků v televizi. „ Mně ale připadá jiná věc srovnatelná s totalitními časy, někdy mi dokonce připadá hustší: hlídání skryté reklamy. V téhle oblasti se hlídá každé slovíčko,“ cituje zmíněný web jeho slova pro Reflex.
Šíp už prý ale dobře ví, že jmenovat nějaké firmy nebo konkrétní výrobky prostě na obrazovce není možné. Zavzpomínal však na jednu absurdní historku z pořadu, když byl jeho hostem herec Pavel Trávníček.
„On má auto Rollse-Royce. No nezeptejte se ho na to! A že prej to musí z pořadu vystřihnout, že to je skrytá reklama. Tak jsem vznesl dotaz: ‚Vy si myslíte, že když v televizi někdo řekne, že má rolls-royce, takže druhý den ráno bude před prodejnou rolls-royceů fronta?‛ Nakonec to tam zůstalo. Ale s odřenejma ušima,“ prozradil oblíbený moderátor.
Témata: Karel Šíp pořad Všechnopárty