Podvodníci se snaží zneužít situace, kdy Česká spořitelna spojuje aplikace George a George klíč. Největší tuzemská banka popsala, jak se podvodníci snaží na lidi působit. Klienty se tak snaží poučit, aby nenaletěli.
Banka na webu radí klientům, jak postupovat v případě, že jim přišla podezřelá SMS či podobná zpráva s odkazem vedoucím na přihlášení do internetového bankovnictví, anebo k možnosti stáhnout si aplikaci připomínající George. "Zpozorněte, pravděpodobně jde o podvod," uvedla spořitelna.
Podvodníci podle ní zneužívají situace, kdy dochází ke spojení aplikací George a George klíč do jedné. Pod touto záminkou rozesílají falešné esemesky, v nichž vybízejí k přihlášení nebo stažení falešné aplikace. Mohou také volat s tím, že chtějí například pomoci s přechodem mezi aplikacemi.
"Ve všech případech se jedná o podvod. Cílem podvodníků je získat vaše přihlašovací údaje do George a tak se dostat k vašim penězům," varovala Česká spořitelna.
Největší tuzemská banka připomněla, že nikdy neposílá klientům SMS s odkazem a výzvou k vyplnění údajů do internetového bankovnictví či stažení aplikace. Přechod z jedné aplikace do druhé probíhá výhradně v mobilní aplikaci George i s návodem krok za krokem.
"Pokud vám ohledně toho kdokoli z banky volá, ověřte si, že mluvíte opravdu s námi přes George nebo George klíč. Nesdílejte s ním žádné své údaje, ukončete hovor a zavolejte nám na 800 207 207 nebo situaci nahlaste v nejbližší pobočce," vyzvala společnost své klienty.
Témata: Česká spořitelna