Česká pošta má nový ceník i upravená pravidla pro posílání balíků! Novinky sice platí teprve od 1. března, Češi ale dávají jasně najevo, že vůbec nejsou spokojeni!

Podle nového ceníku zaplatí zákazníci za nejmenší balík s hranou do 35 cm 89 Kč. Za nejrozměrnější zásilku s hranou do 240 cm se platí 319 Kč. Jenže poslat balík se může prodražit kvůli dalším příplatkům, které si Česká pošta účtuje. Jedním z nich je i příplatek za nevhodně zabalenou zásilku. Obzvláštní problémy způsobují černé balíky, kvůli strojovému zpracování zásilek.

A Češi se netají tím, že se změnami nejsou spokojeni! „Černý obal?? Za příplatek..... Za chvilku budem platit za různé barvy, jak to tak vidím... A co se týče doručování.. Katastrofa.... Už několikrát jsem cenný balík našel hozený před dveřmi v bytovce.... A úřední dopisy kolikrát ani nedoručujete.... HANBA VÁM,“ nebere si servítky jeden z nespokojených zákazníků.

„Můžete mi prosím vysvětlit, jaké konkrétní potíže má třídící stroj se čtením adresy z černého podkladu, když na každý balík lepíte bílý štítek s čárovým kódem?“ zajímá pana Ondřeje. „Teď jsem se vrátil z pošty a řeknu vám, že jsem se dlouho tak dobře nezasmál! Standardně balím vše, co posílám, do černé smršťovací folie, nikdy to nikomu nevadilo, až teď!“ přidal se pan Jakub.

Nový ceník navíc znamená, že si část zákazníků připlatí – a to docela výrazně! „Gratulace České poště! Doposud mě stálo poslat roličku plakátů "Balíkem do ruky" do hmotnosti 2 kg cca 140 Kč, tak po změně cen od 1.3. mě to dneska stálo 228 kaček (hmotnost 470 g). Fakt supéér!“ postěžoval si zákazník Tomáš.

„Nehorázní šmejdi. Před týdnem jsem odesílal balík do ruky za 210 kč, dnes 420Kč a sleva 10Kč. To myslíte vážně? Služba od státu lidem? Legální zloději,“ zuří jeden z těch, kterým se platba za balíčky výrazně navýšila.

„Posílám okolo 400 balíků ročně, po zavedení nového ceníku se v mém konkrétním případě zdražilo poštovné o 50%!! Mohlo by mi to být jedno, poštovné platí zákazník, ale svědomí mi nedovolí chtít po zákaznici 209Kč za poštovné, když jsem během jednoho dne sehnala konkurenční firmu, která mi balíky vyzvedne doma a do druhého dne doručí za poloviční cenu, takže gratuluji, myslím, že velmi brzy zjistíte, že tohle byl krok zpět a vaše navýšení ani zdaleka nepokryje ztráty zákazníků, které jste dohnali ke změně dopravce,“ vzkázala poště paní Markéta.

Témata:

Česká pošta | češi | stars24.cz

Vstoupit do diskuse