Válka na Ukrajině ovlivnila podle aktuálního průzkumu nákupy módy zhruba u dvou z pěti Čechů. Největší část dotázaných utrácí méně, protože myslí na jiné věci než je nakupování oblečení.
Z důvodu případného dalšího stupňování rusko-ukrajinského konfliktu vydává za módu menší obnosy přibližně třetina lidí. Nižší výdaje za oděvy deset procent lidí zdůvodnilo tím, aby mohlo více přispět na dobročinné účely.
Zdražení oblečení z důvodu inflace vnímají asi dvě třetiny Čechů, a pouze méně než polovina lidí počítá s tím, že letos za oděvy a obuv zaplatí meziročně více. Výsledky průzkumu zveřejnil vyhledávač Glami na webu.
V souvislosti s válkou na Ukrajině devět procent respondentů uvedlo, že naopak utrácí za módu více, protože si myslí, že ceny oblečení ještě porostou. Základní věci jako je spodní prádlo nebo ponožky nakupuje nyní šest procent Čechů více než v minulosti, a to pro případ nouze.
Ze zemí, kde Glami působí, rusko-ukrajinský konflikt nejvíce ovlivnil nákupy módy Řeků. V průzkumu to přiznalo 47 procent dotázaných. Na druhém místě skončili Češi, v Rumunsku se to týká 38 procent lidí. Nejmenší vliv má válka na nakupování oblečení v Chorvatsku a Slovinsku, kde změnu zvyklostí připustila zhruba pětina lidí.
Přitom právě na nabídce oděvů staví některé celebrity a influenceři svou reklamu na sociálních sítích. Z poklesu prodejů tak zřejmě příliš nadšení nebudou.
Témata: válka na Ukrajině oděvy