Úřad vlády měl do půlky února na sociálních sítích zveřejnit a propagovat za půl milionu korun sérii videí, která mají vyvracet dezinformace šířené o očkování proti onemocnění covid-19. Influencerka Anna Šulcová ale v reakci na masivní kritiku veřejnosti i politiků oznámila, že peníze na nákup reklamního prostoru využity nebudou.
Sérii sedmi videí vytvořili Anna Šulcová a Jakub Gulab, úřad je bude zveřejňovat na sítích Instagram, Twitter, Facebook, Youtube a TikTok do poloviny února.
V jednom z videí hovoří hlavní epidemiolog IKEM Petr Smejkal, v dalších budou účinkovat viroložka Ruth Tachezy, imunolog Zdeněk Hel, bývalý ministr zdravotnictví Roman Prymula, primářka Hana Roháčová či ministr zdravotnictví Jan Blatný (za ANO).
Šulcová a Gulab na sociálních sítích o pandemii údajně informují už dlouho a nyní se dohodli, že videa připraví pro Strakovu akademii zadarmo. Úřad ale ve čtvrtek oznámil, že si zřídil účet na sociální síti TikTok a plánuje nákup reklamního prostoru na propagaci v hodnotě půl milionu korun.
Smlouvu na nákup reklamního prostoru na sociálních sítích ale kritizují někteří opoziční politici. Plánovanou kampaň je terčem kritiky i od veřejnosti. Nelíbí se jí jak platba čínské sociální síti, tak samotné množství peněz, které chce stát za propagaci vynaložit.
Vzhledem ke kritice se proto influenceři v pátek večer rozhodli, že peníze na nákup reklamního prostoru nevyužijí. "Moc mě mrzí, jak se k tomu lidí postavili, a tak to nyní po negativních ohlasech odmítneme a peníze na nákup reklamního prostoru nebudou využity," napsala na twitteru Anna Šulcová.
Polibek, který šokoval: Ana de Armas nachází štěstí po Benovi Affleckovi
Vzorný pacient Josef Zíma: Jak to s ním vypadá po amputaci nohy?
Sebastian to s usmířením nedomyslel? Policie musí ctít zákon!