Sociální síť Facebook se po několika letech dočká nového vzhledu. Ten mění kompletně celou stránku a přidává uživateli dlouho očekávaný tmavý mód. Redakce serveru stars24.cz měla možnost vyzkoušet nový vzhled jako jedna z prvních na světě.
Nejvýraznější změnou nového vzhledu Facebooku je bezesporu tmavý mód. Ten dosud dostal pouze mobilní Messenger, samotný Facebook ale stále zachovával modrobílé barvy. Navzdory řadě možností, jak Facebook neoficiálně přebarvit, oficiální tmavý mód dosud neexistoval.
Novinkou je také změna uspořádání jednotlivých prvků. Písmo a ikony jsou větší, více prostoru dostal levý panel, odkud zmizely odkazy na navštěvované skupiny, které se přesunuly dolů. Namísto nich dostaly více prostoru odkazy na další služby Facebooku jako Krizové centrum nebo Dobročinné sbírky.
Pravá lišta s kontakty byla rovněž zvětšena a chatovací okénka nově nejsou přichycena ke spodní části obrazovky, ale k pravému boku. To s sebou přináší velké negativum pro všechny, kteří si rádi píší s přáteli.
Facebook totiž v novém módu umožňuje mít otevřené pouze jedno okno s chatem. Otevření dalšího má za následek zavření, resp. minimalizaci toho předchozího. Pokud jste si tedy libovali v tom, že jsme si naráz psali s několika přáteli, a všechna okénka chatu jste měli hezky otevřená vedle sebe, tak toto skončilo. Za nás velký krok zpět.
Největší část obrazovky je věnována samotné zdi, která je v nové verzi konečně vycentrovaná. Vzhledem a rozložením ikonek více připomíná mobilní verzi Facebooku, což sice působí na jednu stranu sympaticky, celkový dojem ale kazí výrazně větší písmo.
Nový design Facebooku je zatím v rané testovací verzi a v úterý byl zpřístupněn úzkému okruhu uživatelů. Lze očekávat, že se do vydání finální verze ještě může ledacos změnit. Kdy však Facebook uvolní nový vzhled plošně všem uživatelům zatím není známo.
Témata: Facebook