wlf
stars24.cz

Štědrovečerní večeře bývá pořádná zátěž na náš trávicí systém. Smažený kapr nebo řízek s bramborovým salátem patří ke klasice na vánoční tabuli. Pokud se ale nechcete cítit plní, pak zkuste slavnostní večeři trochu obměnit.

Pokud patříte do skupiny lidí, která si láme hlavu, jak po Vánocích shodit pár nabraných kilogramů, tak zbystřete. Štědrovečerní večeře přece nemusí být jen o smaženém kaprovi a bramborovém salátu. Nemusíte připravovat čistě dietní jídlo, ale pochutinu, na které si pochutnáte a nebude vám po něm těžko.

Přestože je smažení kapra nejčastější způsob úpravy na štědrovečerní večeři, tak existují daleko chutnější a zdravější možnosti přípravy této sladkovodní ryby. Příkladem budiž uvařený kapr. Vařené ryby jsou totiž lehce stravitelné. Mezi nejznámější recepty patří kapr na modro. 

Stačí mít naporcovaného kapra, silný zeleninový vývar a cukr s octem. Kapr se osolí a dá krátce vařit do vývaru. Stačí na mírném ohni, jinak se ryba rozpadne. Mezitím se v rendlíku svaří ocet s cukrem. Po uvaření se kapr vyjme a přelije svařeným octem a cukrem. Hotovo.

Kapr je dobrý rovněž dušený. I tento druh úpravy je velmi dobře stravitelný, proto se řadí mezi dietní pokrmy. Dietní ale neznamená jídlo bez chuti. Kapr se lehce podlije, přidá se k němu například máslo, zelenina a koření a hrnec se přikryje poklicí. Na mírném ohni se ryba dusí, dokud není hotová. A co jako přílohu?

V případě bramborového salátu můžete postupovat obdobně. Pokud nechcete přidávat majonézu, nemusíte. Záleží na chuti. Někdo dává místo majonézy sýr cottage nebo jogurt. Pokud se nechcete vůbec s přípravou salátu zabývat, k rybám se vždy hodí vařený brambor. 

Témata:

Vánoce | jídlo | stars24.cz

Vstoupit do diskuse