Cukr jako zázračný lék? Vědci jsou na stopě nového objevu

Cukr

Autor: ČTK

8. října 2022 13:35

Britští vědci experimentovali s glukózou v plicích a zjistili, že by inhalace cukru mohla pomoci od určitých onemocnění. Poznatky by mohly vést k účinné léčbě astmatu.

Inhalování obyčejného bílého cukru by mohlo pomoci při řadě respiračních onemocnění, alespoň podle výsledků studie vědců z univerzity v Manchasteru. Experimenty na myších odhalily, jak schopnost buněk využívat glukózu ovlivňuje procesy při dýchání.

Podle vedoucího týmu vědců, kteří za mimořádným objevem stojí, Andrew MacDonalda má výsledek jejich práce potenciál k celosvětovému využití. "Onemocnění spojená s dýcháním způsobují utrpení lidem jak ve vyspělých tak v rozvojových státech. Například ve Velké Británii stovky lidí musí denně do nemocnice kvůli astmatickým záchvatům. V Africe a Asii lidé čelí endemickému výskytu potencionálně smrtících parazitů sídlících v jejich plicích," uvedl vědec na stránkách univerzity v Manchesteru.

Podstata výzkumu se zaměřovala na krevní buňky nazývané makrofágy. Ty jsou pro lidský organismus velmi důležité. Fungují s trochou zjednodušení jako vysavače v imunitním systému. Odhalují a odstraňují patogenní organismy.

Vědci se zaměřili na důležitou součást fungování buněk a to na jejich energetický cyklus. Během experimentu badatelé odhalili, že tyto buňky v plicích potřebují upravit hladinu energie tak, aby mohly správně fungovat.

Vědec Andrew MacDonald si dokáže představit, že jejich objev povede k vytvoření léčebného postupu, který by v budoucnosti mohl být velmi efektivní. V současnosti však zároveň varuje, aby lidé žádné domácí experimenty s inhalováním cukru neprováděli, jelikož se jedná o zajímavý experiment, ale nikoliv o osvědčený lékařský postup.

Témata: jídlo